Plan pracy opiekuńczo-wychowawczej żłobka na styczeń 2016 r.
1. Rozwój ruchowy i muzyczny:
- Zabawy przy muzyce z uwzględnieniem zmian tempa wolno-szybko, cicho- głośno.
- Zabawy stymulujące rozwój równowagi, siły nacisku, świadomości własnego ciała.
- Zajęcia w kole ruchowo-naśladowcze np. Bałwankowa rodzina, Idziemy na saneczki, Przyszła biała zima.
- Tory przeszkód, zjeżdżamy na sankach, przejścia przez tunel.
- Czas karnawału i zabaw przy muzyce- tańce przy muzyce karnawałowej.
2. Rozwój manipulacyjny:
- Budowle z klocków miękkich i twardych oraz o różnych wielkościach
- Stymulowanie do postukiwania, przekładania z ręki do ręki, rzucania.
- Wykorzystywanie pomocy edukacyjnych do kształtowania i ćwiczenia precyzyjnych ruchów dłoni, nadgarstka i paluszków
3. Rozwój poznawczy:
- Poznajemy ubiory zimowe -czapka, szalik, rękawiczki, ubieramy lale i misie.
- Zapoznanie dzieci z ptaszkami zimowymi –poznajemy wygląd wróbelka, pamiętamy o dokarmianiu zimą.
- Dzień Babci i Dziadka- robimy kolorowe laurki.
- Mój Dziadek i Babcia- wspólny portret.
- Wykonujemy maskę karnawałową.
4. Rozwój społeczno-emocjonalny:
- Nauka i doskonalenie czynności samoobsługowych; samodzielne jedzenie i picie z kubka.
- Sprzątanie zabawek po zakończonej zabawie, odkładanie na właściwe miejsce.
- Dzielenie się zabawkami i czekanie na swoją kolej.
Plan pracy opiekuńczo-wychowawczej żłobka na grudzień 2015 r.
1. Rozwój ruchowy i muzyczny:
- gimnastyka poranna, ogólnorozwojowa, ćwiczenia dużych grup mięśniowych: skłony, podskoki, turlanie się, przysiady,
- zabawy ruchowo - naśladowcze z wykorzystaniem znanych zabaw muzycznych,
- nauka i wspólne śpiewanie piosenek o Mikołaju,
- zajęcia ruchowe wspomagające raczkowanie, wzmacniające mięśnie grzbietu, tułowia i nóg.
2. Rozwój manipulacyjny:
- zachęcanie do manipulowania przedmiotami w szczególności: obracanie, rzucanie, oglądanie, stukanie o podłogę,
- wkładanie większych elementów do mniejszych.
3. Rozwój poznawczy:
- wizyta Świętego Mikołaja w żłobku – zapoznawanie grupy z postacią, wyglądem, ubiorem,
- Świąteczna Choinka – zapoznanie dzieci z nazwą drzewka, wspólne wykonanie dzieci wraz z rodzicami obrazka przedstawiającego choinkę świąteczną różnymi materiałami plastycznymi,
- pieczenie pierników – zapoznanie dzieci z tradycją Świąt Bożego Narodzenia,
- idzie zima, Pani zima – przedstawienie dzieciom zjawisk przyrody zachodzących za oknem np. śnieg, mróz, szron, wiatr.
4. Rozwój społeczno-emocjonalny:
- wprowadzenie zwrotów grzecznościowych,
- nauka samodzielnego spożywania posiłków, picia z kubka,
- próby sygnalizowania potrzeb fizjologicznych.

Światowy Dzień Życzliwości to przede wszystkim dzień dobrych uczynków, pozdrowień oraz pozytywnych emocji.
Tego dnia – 20 listopada - w Niepublicznym Żłobku Art School nasze Artschoolowe Brzdące będą przez cały dzień życzliwe w stosunku do swoich kolegów, koleżanek, a nawet Pań Opiekunek.

Dzisiaj wielka jest rocznica
Jedenasty listopada!
Tym co zmarli za ojczyznę
Hołd wdzięczności
Polska składa.
W tym szczególnym dniu – 10 listopada w Niepublicznym Żłobku Art School WT odbędzie się uroczystość
URODZINKI OJCZYZNY.
Nasze Artschoolowe Brzdące zapoznają się z historią Polski oraz wykonają flagę narodową.
Plan pracy opiekuńczo wychowawczej żłobka
na miesiąc listopad 2015 r.
Rozwój ruchowy i muzyczny.
- Stymulowanie prawidłowego siadania, raczkowania, pionizacji ciała niemowląt, stawiania pierwszych kroków, doskonalenia chodzenia, dostosowane do wieku i możliwości dziecka.
- Opowieści ruchowe: spacer po lesie- proste ruchy odnoszące się do tematyki związanej z lasem: skacze sarna, biega dzik, wieje wiatr, pada deszcz, spadają liście.
- Zabawy muzyczno-ruchowe w kole- zapoznawanie dzieci z zabawami muzycznymi typu: „Balonik", „ Stary niedźwiedź".
- Podskakująca piłka – podskakiwanie na dużych piłkach
- Spacer po kamykach (woreczki z grochem) - doskonalenie umiejętności chodu i precyzji ruchów
Rozwój manipulacyjny.
- Zabawy paluszkowe- rozwój sprawności manipulacyjnych, rozwój umiejętności komunikowania się, doskonalenie schematu własnego ciała, relaksacja, doświadczanie pozytywnych emocji. Wykorzystanie wierszy: „Kominiarz", „Sroczka" „Raczek" itp.
- Ćwiczenie umiejętności manipulacji specyficznej- piętrzenia i szeregowania klocków, koordynacji wzrokowo-ruchowej, precyzyjnego kontrolowania ruchów.
- Co możemy zrobić z kartką?- gniecenie, rwanie, rzucanie, rysowanie, robienie kulek.
Rozwój poznawczy.
- Kosz grzybów – przygotowanie wspólnego obrazu koszyka z grzybami w oparciu o technikę kolażu.
- Kalosze i parasol – idziemy na jesienny spacer. Zapoznanie dzieci z cechami listopadowej pogody i ubiorem na deszczową aurę.
- Dzień Niepodległości. Zapoznanie dzieci z flagą Polski,wykonanie własnej flagi.
- Sarna i dzik - zapoznanie dzieci z postaciami, omówienie charakterystycznych cech wyglądu i zachowania.
Rozwój społeczno-emocjonalny.
- Nauka zgodnego zachowania się w grupie – utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie: siedzenie podczas posiłków, czekanie na swoją kolej, dzielenie się zabawkami, przyjazne zachowania wobec kolegów.
- Nauka zabawy w parach, w kole, w pociągu. Zachęcanie do prawidłowej, zgodnej zabawy.
- Nauka czynności samoobsługowych: nauka sygnalizowania potrzeb fizjologicznych,ćwiczenie samodzielnego jedzenia i picia
Za oknem pada deszcz
a Artschoolowym dzieciom w żłobku wesoło jest
Panie super zabawy wymyślają
a Artschoolowe dzieci się wygłupiają
W dniach 15 (oddział Warmia Towers) i 16 (oddział Janowicza) października Pani Pielęgniarka – Iwonka Kaczyńska przeprowadziła bilans rozwoju Artschoolowych Brzdąców. Dzieci zostały zmierzone i zważone. Podczas bilansu były bardzo dzielne.

Od września do grudnia 2015r. placówki Art School, wraz z gabinetem Leczenia Zeza i Niedowidzenia ortoEYE biorą udział w przesiewowych badaniach wzroku, pod hasłem „Super Oko-Mierz Wysoko" mających na celu wykrycie nieprawidłowości w funkcjonowaniu wzrokowym m i. zez , niedowidzenie) utrudniającym prawidłowe widzenie obuoczne, a w przyszłości podjęcie wymarzonego zawodu.
Badania wykonywane są bezpłatnie przez specjalistę – dyplomowaną ortoptystkę, a skierowane do dzieci w wieku od 3 do 9 lat.
Zakres badania to : ostrość wzroku do dali i bliży, badanie ruchomości gałek ocznych, konwergencji, akomodacji i stereoskopii. Patronatem akcji jest Polskie Towarzystwo Ortoptyczne.


Zapraszamy Artschoolowe Brzdące do udziału w ,,Światowym Dniu Mycia rąk". Panie Opiekunki uświadomią Artschoolowym Brzdącom, kiedy i jak należy myć ręce oraz jak ogromne znaczenie ma mycie rąk wodą i mydłem, aby zapobiec chorobom związanym z nieprzestrzeganiem prawidłowej higieny.
Plan pracy opiekuńczo-wychowawczej żłobka na październik 2015 r.
1. Rozwój ruchowy i muzyczny:
- rowerek – wspomaganie rozwoju mięśni grzbietu i nóg,
- stymulowanie prawidłowego siadania, pionizacji ciała dzieci dostosowane do wiekui możliwości dziecka,
- naśladowanie ruchem treści piosenki np. ,,Głowa, ramiona, kolana, pięty...''
- zabawy z chustą KLANZA.
2. Rozwój manipulacyjny:
- ugniatanie materiałów o różnych strukturach np. gąbka, futerko, firanka, kartka papieru,
- wyklejanie obrazków z plasteliny: liści, żołędzi, kasztanów (na kartce papieru).
3. Rozwój poznawczy:
- poznanie pory roku – jesieni,
- dary jesieni – „przedstawienie": liści, kasztanów, żołędzi,
- owoce jesieni – jabłka i gruszki,
- przybliżenie dzieciom wyglądu przyborów do pielęgnacji higieny tj. szczoteczki do zębów, mydła, ręcznika itp.
- ,,muzyczna zabawa'' słuchamy muzyki, rodzaje – muzyka klasyczna, relaksacyjna.
4. Rozwój społeczno-emocjonalny:
- samodzielne mycie rączek i buzi,
- zachęcanie i przyswajanie do nocnikowania,
- oswojenie się ze szczoteczką do zębów,
- nauka zgodnego zachowania się w grupie – siedzenie podczas posiłków, czekanie na swoją kolej, zasuwanie po sobie krzesełka.
Czwartek 27.08
- Przywitanie się z dziećmi, zabawy poznawcze.
- Zapoznanie Artschoolowych Brzdąców z otoczeniem.
- Zabawy integracyjne.
- Teatr Form Niezależnych Korzunowicz - „Bajka o małym smoku” (godz. 10.15)
- Poczęstunek
Piątek 28.08
- Zabawy z chustą animacyjną Klanza.
- Zabawy paluszkowe przy muzyce.
- Zabawy samorzutne– dzieci poznają zabawki.
- Poczęstunek.
Poniedziałek 31.08
- Piosenka na dobry początek.
- Zabawy ogólnorozwojowe z piłką.
- Zabawa integracyjna, tworzenie wspólnej pracy plastycznej z Dziećmi i Ich Rodzicami.
- Zabawy relaksacyjne.
- Zabawy dźwiękonaśladowcze.
- „Artschoolowy świat muzyki i tańca” – zajęcia instrumentalno – wokalno – taneczne (godz. 9.45-10.00).
- Poczęstunek.
W Artschoolowym Żłobku wszystkie BRZDĄCE witamy i do wesołej zabawy zapraszamy!!!